3B8/HA7TM - 2004.

2004. szeptemberében megjelent a hír, hogy Mauritius szigetre ssoportosan mehetnek nyaralni magyar turisták. December 26-án indult az első csoport.
A hír engem is felkavart milyen lehet az Indiai Óceán közepéről, egy megyényi területről rádiózni. 10Mc beszéltem a 3B8CF-el Jackyvel ö rögtön mondta, próbáljak engedélyt kérni, és megígérte, mint az ottani szövetség titkára, hogy támogatja a kérésemet. Az engedélykérelmet útnak indítottam annak rendje módja szerint. Majd decemberben Jacky írta, hogy jártak nála a biztonsági emberek és informálódtak a kérelemmel kapcsolatba. És valószínű, hogy jóváhagyták de ez csak ott a helyszínen fog kiderülni. Így aztán nagyon nagy bizonytalansággal indultunk neki a közel 9 ezer km útnak. De azért bízva felpakoltam a rádiós berendezéseimet IC 706, AT 180 Tunner, DunaX 4 sávos Gp, számítógép és egy HA7CR memóriás elkey. 2005. január 24.-én indultunk este 22 órakor. A repülő első nekifutásra 40 percet késett majd lett belőle 80 perc. Az első cél Az egyesült Arab Emirátus Dubai volt.
Itt pihenő majd Sechelles sziget S7 innen már csak 160 perc volt Mauritius másnap 19 órára értünk a szállodába itt a kapuban citromos törlő kendővel és helyi üdítővel vártak. Mondanom sem kell, hogy 35C fok meleg és 90% páratartalom uralkodott a szigeten.
Másnap reggel taxi bérlés irány a főváros az ICTA engedélyszerzés. A taxis nagyon furán nézett rám, hogy mi nem oda megyünk, ahová a többi turista jár, hanem egy irodába.
Az engedélyt 15 perc alatt kézbe kaptam 1000 Rupees volt kb. 6500.-Ft.

Irány vissza a szálloda feltelepítettem a rádiós állomásomat és kezdődhetett a forgalmazás. 21 Mc kapcsoltam be az első CQ után óriási pile-up alakult ki. Szép lassan elterjedt a hír a HA amatőrök között is és egyre több HA Call keresett meg. Az 1 hetes időm alatt 180 HA állomással váltottam riportot volt olyan hívójel pl.: HA7UG HA5KG HA5AGS és még páran, akikkel 9 sávon volt QSO-om és legalább két üzem módban. Szombaton volt egy RTTY verseny is ugyan nem nyerés céljából, hanem inkább pontosztás végett bekapcsoltam itt óriási pile-up alakult ki. Fantasztikus volt nézni a képernyőt, hogy menyi állomás hív. egyszerre. A HG4I állomássál több frekvencián is sikerült a QSO szép térerővel hallottam a jeleit.

Szombaton délelőtt kaptam egy meghívást a 3B8CF QTH-jára. Amit persze elfogadtam, mivel vittem neki szuvenírt: kapott tőlem egy Morse billentyűt, ami egy 10 forintos nagyságú kerek ébenfa dobozba rágravírozva a hívójele, na meg egy üveg Whisky.
A sziget nagyon gyönyörű ezért sok helyre elmentünk, pl. Tea ültetvény Vanília ültetvény, megnéztük a rumkészítését cukornádból stb. Persze kipróbáltuk a helyi étel sajátosságokat.
Egy érdekes ételüket is kipróbáltam ettem „deszkát tányéron” ezt úgy hívják, hogy milliomos tallér a pálmafa tőrészéből készült. De nem magyar gyomornak hi……. Viszont a krokodil hús az ehető és finom volt, csirke hús jellegű. Lehet, hogy azért mert csirkével etetik őket…….hi.

Fantasztikus élmény volt az óriási teknősök. Felültem a hátára úgy próbáltam nagy sebességre unszolni, de sri nem bírtam jobb belátásra bírni, és így inkább marad a fényképezés.
Összességében nagyon nagy élménnyel lettünk gazdagabbak fantasztikus vendégszerető emberek élnek a szigeten. A rádiós élmények is óriásiak voltak leszámolva azt a mérgelődést, ami a fegyelmezetlen forgalmazásból néha kialakult. 1600 db QSO-val zártam az egyszemélyes DX Expedíciómat. A QSL lapok készülnek mindenkinek, küldök lapot az irodán keresztül. A nem tagoknak válaszboríték ellenébe küldöm a lapomat.
2005. Febr. 20-án indulok Brazíliába PT7-Fortalázába a hívójelem HA7TM/PT7 lesz mindenkit, szertettel, várok a frekimen.